A 2018-as kormányváltás forgatókönyve

A 2018-AS KORMÁNYVÁLTÁS FORGATÓKÖNYVE

A 2018-AS KORMÁNYVÁLTÁS FORGATÓKÖNYVE

Üdvözlünk a blog.hu-n!

2017. október 06. - Triplaász

 

Ajánlott:

A 2018-AS KORMÁNYVÁLTÁS FORGATÓKÖNYVE http://www.kormanyvaltas2018.blog.hu/
KORMÁNYLISTA 2018 http://www.kormanylista.blog.hu/
100 ezer fős közvélemény-kutatás http://civilkerdes.blog.hu/
MAGYAR CIVIL PORTÁL http://magyarcivil.hu/ MAGYAR CIVIL VAGYOK http://magyarcivil.blog.hu/

Kapcsolat: magyarciv@gmail.com

 

A 2018-AS KORMÁNYVÁLTÁS FORGATÓKÖNYVE

 

Fél évvel a 2018-as magyarországi választás előtt eldőlt, hogy nem lesz kormányváltó összefogás az ellenzéki pártok között. A ki nem mondott fő ok az anyagi ellenérdekeltség, az a 700 millió forint, amit a pártok akkor kapnak ha egyedül állítanak országos listát és 106 egyéni jelöltet. A valósághoz hozzátartozik, hogy összefogás esetén se lett volna meg a kormányváltásra szövetkező ellenzéknek a kormányváltáshoz szükséges szavazat.

Az összefogás ügye lekerült a napirendről, de a kormányváltásé nem. Mivel a pártok nem tudják megcsinálni, maradunk mi, civilek, magyarok, mindenki aki a kormányváltó többségbe tartozónak vallja magát. Majd mi megcsináljuk. Ez így már a mi ügyünk lesz. Civil ügy.

Ehhez megvan a kormányváltó megoldás és a 2018-as kormányváltás forgatókönyve, amit a Magyar Civil Mozgalom http://magyarcivil.hu/ think tankje dolgozott ki.

Forrásanyag:

/ A kormányváltó megoldásként jelölt korrupciós bírság - elnevezését és tartalmát illetően is - a Magyar Civil Portál más tartalmával együtt jogilag védett szellemi termék, amely felett a Magyar Civil Portál tulajdonosa rendelkezik. A Magyar Civil Portál tulajdonosa hozzájárult, hogy a magyarcivil.hu alatti portálon lévő tartalom, szöveg, innováció, kép, megnevezés és jelölés felhasználható legyen a kormanyvaltas2018.blog.hu alatti blog készítéséhez. A BARANYAI-TERV - magyarjovo.hu - portál tulajdonosa, a Magyar Civil Vagyok blog szerzője - magyarcivilblog.hu - , az ujmegoldás.blog.hu alatti, afordulat.blog.hu alatti blog, a kormanylista2018.blog.hu alatti blog szerzője, a govinfo.hu alatti, a zinfo.hu alatti, a budzse.hu alatti, a bmodell.hu alatti B-MODELL portálok tulajdonosa hozzájárult a blogban illetve portálon lévő tartalom, szöveg, innováció, kép, megnevezés és jelölés felhasználható legyen a kormanyvaltas2018.blog.hu alatti blog készítéséhez a forrásanyag megjelölésével. /

A magyar civiles think tank - választási agytröszt - által kidolgozott kormányváltó megoldás a kis mintás közvélemény-kutatás szerint hatékonyan működik. A kis mintán végzett mérések alapján kijelenthető, hogy a kormányváltó megoldás hozza az eredményt. Létezik, összeállt a Fidesszel szembeni kétharmad, ami alapján akár már most kijelenthető, hogy a Fidesz elbukta a választást.

Csakhogy a jelenlegi közvélemény-kutatások szerint a Fidesz toronymagasan vezet az ellenzéki pártok előtt. Ez érthető, hiszen akiket ezen közvélemény-kutatás során megkérdeztek, ők még nem hallottak, nem tudtak a kormányváltó megoldásról. A kis mintán végzett mérések során megkérdezettek viszont már tudtak a kormányváltó megoldásról.

A kis mintás mérések során a - " Szavazna Ön a korrupciós bírság bevezetésével finanszírozható jóléti fordulatot ígérő választási párt listájára és egyéni képviselőjelöltjére? Szavazna Ön a korrupciós bírság bevezetéséből finanszírozható havi 20 ezer forint nyugdíjemelést ígérő választási párt listájára és egyéni képviselőjelöltjére? Támogatná szavazatával szülei, nagyszülei havi 20 ezer forintos nyugdíjemelését? " - típusú kérdésekre adott válaszok esetében a támogatottság 68-95 % között mozgott, ami a Fidesszel szembeni kétharmadot jelent.

Azok közül akik előzőleg még a Fideszre adták volna szavazatukat, most a Fidesszel szemben mondtak igent. A megkérdezettek közül 8 fő bevallottan a Fidesz mellett elkötelezett nyugdíjasból 7 fő átállt a Fidesszel szembeni kétharmadhoz, úgy döntöttek, hogy számukra fontosabb igazságérzetük alapján a korrupciós bírság és a korrupciós bírság bevezetéséből adható 20 ezer forintos nyugdíjemelés támogatása.

Azt mondják, hogy a fideszes szavazókat a hit köti a Fideszhez. Az említett 8 fő, bevallottan fideszes nyugdíjas szavazó közül 7 fő már 180 fokos fordulattal a Fidesz ellen, a havi 20 ezer forintos nyugdíjemelést hozó kormányváltásra szavazna és már most kezdi számolgatni, hogy hány hónapot kell még várni addig, amikor 20 ezer forinttal több nyugdíjat hoz a postás. Ennyit a hitről. A Fidesz melletti eltökélt kiállást pillanatok alatt ünnepváró hangulat váltja fel, mintha a 20 ezer forintos nyugdíjemelést hozó kormányváltás az ajándékvárás ünnepét jelentené.

A kormányváltó megoldás valóban közös ügy és közös érdek. Ki cáfolná azt, hogy közös ügy és közös érdek, hogy korrupciós bírság formájában visszavesszük az évek során lenyúlt, ellopott közpénzt, uniós pénzt, azért, hogy azt az új kormány majd a mi helyzetünk javítására fordítsa. A rendszerváltás óta először fordulhat elő, hogy nem a politika által kínált ajánlatra, programra szavazunk, hanem a mi ügyünkre, mi mondjuk meg a politikának, hogy mi legyen. Mi alakítjuk a politikát.

A VALÓSÁG KÉT SZELETE

Az a közvélemény-kutatás, amely szerint a Fidesz fölényesen vezet és ez alapján biztosan nyeri a 2018-as választást, a valóság egyik szelete. Ez a közvélemény-kutatás úgy készült, hogy a megkérdezettek egyike se tudott a kormányváltó megoldásról.

A valóság másik szelete az a kis mintán végzett közvélemény-kutatás, amely azt mutatja ki, hogy összeállt a Fidesszel szembeni kétharmad és ez alapján már most kijelenthető, hogy a Fidesz elbukta a 2018-as választást.

Ami ebből a lényeg, hogy a kis mintán végzett közvélemény-kutatás során megkérdezettek, amíg nem ismerték a kormányváltó megoldást hasonlóan foglaltak állást mint azok, akiket a Fidesz fölényes vezetését kimutató közvélemény-kutatás során megkérdeztek. A kormányváltó megoldást megismerve viszont a többségnek gyökeresen megváltozott az álláspontja.

Ebből az következik, ha egy ilyen 1000 fős mintán végzett közvélemény-kutatás alanyai megismerik a kormányváltó megoldást, akkor már nem lesz a Fidesznek 46 %-a vagy 49 %-a, sőt, összeáll a Fidesszel szembeni kétharmad és valószínűsíthető, hogy leszakad a fideszes szavazók fele.

És ehhez nem kell más mint a kormányváltó megoldást és a kormányváltó megoldásra ráépülő választási pártot megismertető kampány. A megismertető kampányban részt vehetnek politikai pártok, civil szervezetek, ismert és kevésbé ismert személyek, mindazok, akik számára fontos a kormányváltás ügye.

A magyar civiles think tank által a kormányváltásra kidolgozott forgatókönyv szerint nem kell összefogás az ellenzéki pártok között, de szükséges lenne együttműködés a megismertető kampányban, ami választási győzelem esetén a kormányzásban is folytatódhatna. Az ellenzéki pártok számára az együttműködés esélyt jelentene eredetileg elérhetetlennek tűnő célok elérésére, kormányzati pozíciókra, a párt megerősödésére. Az ellenzéki pártok az együttműködéssel csak nyerhetnének.

Az együttműködés esetén a pártok önállóan indulnának a választáson, önálló listával és 106 egyéni jelölttel, megkapnák a 703 millió forint választási pénzt. És lenne egy bizonyos értelemben közös pártnak is mondható választási párt, ami a Fidesszel szembeni kétharmadot hozná szavazatokban. Egy olyan helyzet állna elő, amikor az ellenzéki pártok a saját programjuk mellett kampányolva egyúttal kiállnának a közös ügy, a kormányváltó megoldás mellett is, nem vitatva, hogy az a választási párt kampánytémája. Kiállnának a kormányváltás mellett, azzal, hogy sorrendiségben a kormányváltás mindent előz.

A lényeg a kormányváltó megoldás, ami egy olyan közös ügy és olyan közös érdek, ami több szavazatot kaphat mint az összes ellenzéki párt együtt. Erre a megoldásra ráépülhet az a választási mozgalom, választási párt, amelyik simán megnyerheti a választást.

A választásig hátralévő fél évben nem lehet egy párt brandjét felépíteni, de egy meglévő párt arculatát se lehetne ennyi idő alatt módosítani, például azt megcsinálni, hogy egy radikális pártot szalonpártnak lássanak. Az viszont megvalósítható, hogy egy mindenkit érintő ügy országosan, mindenkivel megismertethető legyen és az erre az ügyre, a kormányváltó megoldásra ráépülő választási párt gyűjtse be az ügyre adott szimpátia szavazatokat.

Ebből az egyedi helyzetből amit a Fidesz teremtett csak ilyen egyedi stratégiával és sajátos, egyedi módszerrel lehet kijönni. Csak így van esély a változtatásra. Csak ez az egy működő megoldás és forgatókönyv létezik a kormányváltásra. Amikor valaki igent vagy nemet mond az ügy támogatására azzal a kormányváltásra mond igent vagy nemet.

KORMÁNYVÁLTÓ MEGOLDÁS

A kormányváltó megoldást, a közös ügyet, a korrupció ügye jelenti, pontosabban a korrupcióból bevételi forrást teremtő korrupciós bírság. A korrupciós bírság egyszerű értelmezhetőségében és az igazságérzetre irányuló hatásában felülmúlhatja a fideszes rezsicsökkentést.

A választók többségét ugyan bosszantja, de mélyebben nem igazán érdekli a korrupció. A korrupciós bírság viszont már egy új dimenzióba helyezi számukra is a korrupció témáját, mivel a történetbe bevonva közvetlenül érintetté válik a választó. A korrupciós bírsággal rövid idő alatt visszaszedhetők a korrupcióval, csalással lenyúlt közpénzek és egy robinhoodos fordulattal azt a nép kapja, extra nyugdíjemelés, közalkalmazotti béremelés, minimálbér adómentessége, jobb egészségügyi ellátás, számos más juttatás, összességében egy jóléti fordulat keretében.

A választó közvetlenül érintetté és érdekeltté válik a korrupcióval lenyúlt közpénzek visszavételében. Egyben az is világos lesz a választó számára, hogy csak akkor juthat a korrupciós bírsággal visszaszedett pénzből az őt megillető részhez, ha kormányváltás lesz és az kerül hatalomra, aki bevezeti a korrupciós bírságot. Ez pedig az ő szavazatától függ. Akkor lesz extra, 20 %-os nyugdíjemelés, béremelés, minimálbér adómentessége, sokkal jobb minőségű gyógyítás, jóléti fordulat, ha a kormányváltásra szavaz, ha a korrupciós bírság bevezetésével kampányoló választási pártra szavaz.

A választási párt szakértői kormányának vezetőjét, tagjait politikai múltjuk alapján nem tudják támadni, mivel nincs politikai múltjuk. Szakértelmük pedig megkérdőjelezhetetlen. Az erre a posztra alkalmas 5 fő nevét tartalmazó lista első helyén álló miniszterelnök-jelölt sokak által szimpatikusnak tartott, határozott fellépésű, megnyerő modorú, 60 éven felüli, kiváló diplomáciai érzékkel rendelkező közgazdász professzor, olimpiai ezüstérmes sportolói múlttal, akinek szakterülete a gazdasági fejlődés. Rajta nem lehet fogást találni.

A korrupciós bírság bevezetése, de már ennek ígérete is sok magyar ember igazságérzete számára jelentene valamiféle elégtételt, másrészt a korrupciós bírság bevezetése akkora plusz bevételt hozhatna a költségvetésnek, amiből elindítható lenne egy jóléti fordulat. A korrupciós bírságokból befolyó bevétel bőven fedezné a minden nyugdíjas számára egységesen biztosítandó havi 20 ezer forintos nyugdíjemelés fedezetét a költségvetésben. Ezzel minden nyugdíjas pluszban kapna évi 240 ezer forintot. Akinek 60 ezer forint a nyugdíja pluszban kapna 4 havi nyugdíjat, akinek 120 ezer forint a nyugdíja pluszban kapna 2 havi nyugdíjat. A korrupciós bírságokból befolyó költségvetési bevételekből rendezni lehetne a devizahitelesek helyzetét és elindítható lenne egy nagy országos bérlakásépítési program is. Megvalósulhatna a megélhetési jövedelem adómentessége, ami azt jelenti, hogy a havi bérből 100 ezer forintig senkinek nem kellene adót fizetni, így mindenkinek havi 15 ezer forinttal nőne a kézhez vett bére.

Kormányváltás után, különböző típusú korrupciós bírságokkal több mint évi 1500 milliárd forint, 10 év alatt legalább 15 ezer milliárd forint lenne becsatornázható a magyar költségvetésbe. Évi legalább 1500 milliárd forint plusz bevétel lenne elkölthető jóléti intézkedésekre, nyugdíjemelésre, béremelésre, az egészségügy helyzetének rendezésére, modern CT és MR berendezések beszerzésére, orvosok, ápolók bérének jelentős emelésére, a várólisták minimálisra csökkentésére, a minőségi oktatás megfinanszírozására. Szakértők szerint 2-3 kormányzati cikluson keresztül fenntartható a korrupciós bírságokból származó költségvetési bevétel révén finanszírozható jóléti fordulat, a jóval kedvezőbb életszínvonal és életminőség. Ennyi idő alatt pedig beérhetnek az új gazdaságfejlesztések, amelyek a korrupciós bírságok kifutása után majd pótolják az emiatt kieső költségvetési bevételt.

A bírságolás új kultúráját és szisztémáját az Orbán-kormány teremtette meg, így a korrupciós bírság bevezetésével nem járatlan, hanem kitaposott úton lehetne haladni.

GAME OVER

Sokan mondják, hogy a 2018-as választás talán az utolsó esély, utolsó lehetőség az Orbán-rendszer leváltására. A 2018-as kormányváltás jóval több lenne mint egy új kormány hivatalba lépése. Amennyiben 2018-ban nem kerül sor kormányváltásra, az Orbán-rendszer leváltására, utána az annyira betokozódik, hogy a többség számára már ez lesz a természetes állapot. Elfogadott, természetes állapot, közállapot lesz a választó számára, ami kialakult az Orbán-rendszer elmúlt 8 éve alatt. A nép tudomásul veszi, hogy vannak ők ott fent és vagyunk mi itt lent. Nekik ott fent mindent lehet, rájuk más törvény vonatkozik. Sok esetben törvényen felüliek, számukra létezik az amerikai álom magyar változata, a mesés meggazdagodás lehetősége. Akik ott fent vannak, azok utódai majd szépnek, okosnak és gazdagnak születnek.

Aztán vagyunk mi itt lent, akik számára más a valóság. Nekünk jobb ha nem hibázunk, mert esetünkben nem létezik a megengedő szemlélet és viszonyulás, a hatalom, a törvény kegyetlenül lesújt ránk. Aki lent van, lent marad, mert ide soha nem jut annyi, hogy felemelkedés legyen belőle. A szerencsések időben eszmélnek és elmennek nyugatra, melyről itthon azt híresztelik, hogy az valójában az összeomlása előtti állapotban a jólét romjain fetrengő liberális rendszer. Ők a múlt, mi meg jövő. Már mi vagyunk Európa fejlődésének motorja. De amikor a hanyatló, önmagába roskadó nyugat nem utalja a magyar gazdaságot infúzió módjára stabilizáló uniós támogatást, akkor jön a kijózanodás és annak pánikszerű felismerése, hogy munkaalapú illiberális erkölcsi és gazdasági fölénye inkább még csak szavakban létezik. Uniós támogatás nélkül padlót fognánk.

Lehet, hogy a 2018-as választás az utolsó esély? Most még talán van annyi erő, öntudat és büszkeség a magyar társadalomban, hogy sikerül kitörni ebből a kényszerhelyzetből, amit illiberális demokráciának neveznek. Vagy különben marad a NER, ami azt jelenti, hogy vannak ők ott fent és vagyunk mi sokan itt lent. Ha a lentiek közé tartozol soha nem lesz igazad és mindig rád sújt le a törvény. Örök vesztes maradsz. Ha nem tetszik elmehetsz.

Kormányváltás 2018? Rajtad is múlik. Van megoldás, van forgatókönyv a kormányváltásra. Ha sokan sokszor elmondják, hogy egy életed van és egy szavazatod, arra szavazz, aki jobbá teheti az életed, akkor lehet változás. Ha a folytatásra szavazol, akkor ne várj többet mint amit eddig kaptál. Ne várj jobb gyógyítást és jobb oktatást!

A KEZDET...

Valószínűen úgy kezdődik a magyar civilis think tank fogatókönyve szerinti történet, hogy még októberben valaki az ellenzéki pártok vezetői közül kiáll a nyilvánosság elé, akár egy sajtótájékoztató keretében és bejelenti, hogy pártja az együttműködés szándékával támogatni kívánja a magyar civiles kormányváltó megoldás megismertető kampányát. Mert pártjuk számára a kormányváltás beelőzi a saját érdeket is, a kormányváltás mindent beelőz. Már most látható, hogy a magyar civiles kormányváltó megoldás valószínűen több támogatást kap mint az összes ellenzéki párt együtt, ezért erre a kormányváltó megoldásra ráépülő választási pártnak van esélye arra, hogy a 2018-as választáson legyőzze a Fideszt és leváltsa az Orbán-rendszert. Ha ez jelent reális esélyt a kormányváltásra, akkor ezt kell támogatni. A kis mintás mérések eredménye szerint már most létezik a Fidesszel szembeni kétharmad, ami azt jelenti, hogy már most kijelenthető, hogy a Fidesz elveszítette a 2018-as választást.

Elmondja azt a cáfolhatatlan érvet, hogy kis mintán végzett közvélemény-kutatás során megkérdezettek, amíg nem ismerték a kormányváltó megoldást hasonlóan foglaltak állást mint azok, akiket a Fidesz fölényes vezetését kimutató közvélemény-kutatás során megkérdeztek. A kormányváltó megoldást megismerve viszont a többségnek gyökeresen megváltozott az álláspontja. Ebből egyértelműen adódik, hogy a kormányváltó megoldás országos megismertetése mindent beelőző feladat kell, hogy legyen azok számára, akik a kormányváltás ügyét a legfontosabb közügynek tekintik.

Ezt követően ugyanezt megismétli valamelyik hírtelevízió beszélgetős műsorában. Már a következő nap jó pár portál lehozza a hírt, ami utána rohamosan terjed és a közbeszéd központi témája lesz. Az európai média, de a világ ismert televíziói, lapjai, portáljai is felkapják a hírt, és az elsőként nyilatkozó ellenzéki vezetőt már mint a magyar ellenzék vezéralakjaként emlegetik, akit több helyütt Orbán kihívójának is neveznek. Ez az elsőként nyilatkozónak feltehetően világhírt, hatalmas ismertséget hoz, hiszen ő jelentette be, hogy a megbuktathatatlannak hitt Orbánnal szemben összeállt a kétharmad, Orbán most már bukásra áll.

Ezt próbálnák cáfolni, de nem lehet, nem tudják! Nehéz lenne embereket hozni annak igazolására, hogy ők nemet mondanának azokra kérdésekre, hogy " Szavazna Ön a korrupciós bírság bevezetésével finanszírozható jóléti fordulatot ígérő választási párt listájára és egyéni képviselőjelöltjére? Szavazna Ön a korrupciós bírság bevezetéséből finanszírozható havi 20 ezer forint nyugdíjemelést ígérő választási párt listájára és egyéni képviselőjelöltjére? Támogatná szavazatával szülei, nagyszülei havi 20 ezer forintos nyugdíjemelését? "

Az pedig vitathatatlan, hogy ez a bejelentés, majd utána a számos ezzel kapcsolatos nyilatkozat, értékelés hatására megborul a magyar politikai erőtér, átrendeződnek az erőviszonyok, a szövetségek, a pártok és a pártok vezetőinek céljai, hiszen olyan kormányzati pozíciók várományosai lehetnek, melyre álmukban se számítottak.

A következőkben pedig nyilvánvalóan a megismertető kampány áll a cselekvés középpontjában. Megismertető kampány az ügy érdekében, a személyes ismertség növelése érdekében, a kapcsolatépítés reményében és mindenféle egyéb céltól, szándéktól vezérelve. Megismertető kampány, amit civilek, személyek és szervezetek végeznek. A MI ÜGYÜNK jelszóval, elnevezéssel civil csoportok, baráti társaságok alakulnak a megismertető kampányra. Ismert művészek, színészek, zenészek kapcsolódnak be a megismertető kampányba és a kampány anyagi támogatásának szervezésébe. De hallatják szavukat tudósok, írók, költök, ismert közéleti személyiségek és persze bekapcsolódnak celebek is, akik A MI ÜGYÜNK, KÖZÖS ÜGYÜNK címszó alatt fontosnak érzik, hogy közreműködésükkel részesei legyenek a kormányváltásnak, a kormányváltáshoz vezető megismertető kampánynak. Elképzelhető, hogy koncerteket szerveznek, melynek bevételével támogatják a megismertető kampányt.

Valószínűen sokan bekapcsolódnak a megismertető kampányba, és közülük számosan benn is ragadnak a politika világában. A megismertető kampány az előzetes, felvezető szakasza lehet egy új magyar politikai elit színre lépésének is.

MEGISMERTETŐ KAMPÁNY

A megismertető kampány a kormányváltás kulcsa. A kormányváltó megoldást megismertető kampány minden egyes lépése kiüt egy téglát Orbán rendszeréből. A 2018-as választás megnyerése a megismertető kampányon múlik. A megismertető kampány célja, hogy minden magyar választó megismerje a kormányváltó megoldást és azt is, hogy ez őt, családját, szüleit milyen mértékben érinti. Aki kormányváltást akar Magyarországon az részese lesz a megismertető kampánynak, mert így lehet részese a kormányváltásnak.

A kis mintán végzett közvélemény-kutatások igazolták a kormányváltó megoldás működését, azt, hogy akik előzőleg még a Fideszre adták volna szavazatukat a kormányváltó megoldás ismeretében már a Fidesszel szemben mondtak igent. A kis mintás mérések azt is igazolták, hogy összeállt a Fidesszel szembeni kétharmad. Aki pedig most a kormányváltó megoldásra mond igent, az nyilván 2018 áprilisában is a kormányváltó megoldással kampányoló választási párt mellé húzza be az ikszet.

Azt valószínűen senki nem vitatja, hogy 2018-ban főként a választókat személyesen érintő ügy és a sorsukat közvetlenül befolyásoló érdek lehet olyan kampánytéma, ami jelentősen befolyásolja a szavazási hajlandóságot és a szavazatok megoszlását. A korrupciós bírság és az abból indítható jóléti fordulat, ennek részeként a 20 ezer forintos nyugdíjemelés mint kampánytéma összehozhatja a kormányváltáshoz szükséges számú szavazatot, főként annak figyelembevételével, hogy ebben az új helyzetben a Fidesz már nem lesz képes egyben tartani szavazótáborát, sem migráns témával, sem a Soros-tervről tartandó nemzeti konzultációval.

Merőben más úgy viszonyítani a szavazatok megoszlását, hogy a FIDESZ szavazóit megingathatatlan, biztos 2 milliós szavazói blokknak tekintjük vagy úgy, hogy ez a megoldás leszakíthatja a FIDESZ szavazóinak akár felét is. A Fidesz szavazóinak több mint fele nyugdíjas, 62 % a hatvan éven felüliek száma.

A sejtés helyett viszont mindenki bizonyosságot akar, ami azt jelenti, hogy majd egymást követik az 1000 fős mintán végzett közvélemény-kutatások, hogy látható legyen, a kormányváltó megoldás megismertető kampánya adott időben már milyen mértékben alakította át a szavazatok megoszlását. De elindul az országos, 100 ezer fős mintán végzett közvélemény-kutatás is, amelynek lebonyolításában, a kitelepülések megszervezésében pártok és civil szervezetek is közreműködnek. A 100 ezer fős közvélemény-kutatás szakmai irányítását ismert közvéleménykutató cég vállalta.

A 100 ezer fős, de a kisebb 1000 fős mintán végzett közvélemény-kutatást is meg kell, hogy előzze a kormányváltó megoldást megismertető kampány, amiről már sok szó esett. Kezdődhetne úgy, hogy plakátok százai közvetítik az üzenetet, hogy K-BÍRSÁG ÉS + HAVI 20.000.- Ft . Csakhogy plakátolni az illiberálisban nem lehet, amikor pedig már igen, akkor elviszi a helyeket az, akinek kapcsolata van. Kellene legalább 3 millió szórólap, ami elmondja az embereknek a korrupciós bírság, az ebből induló jóléti fordulat és a havi 20 ezer forintos nyugdíjemelés történetét, ennek elkészítése, eljuttatása viszont nem kevésbe kerül.

A plakátolás tilalmát innovációval lehet áthidalni, mozgó plakátként funkcionáló papírszatyrokkal. Első lépésben az országban szétosztott, 10 ezer darab, kezekben himbálódzó, utcákon mozgó színes papírszatyor közvetítené az üzenetet, hogy K-BÍRSÁG és + HAVI 20.000.- Ft. Erre többen odafigyelnének mint a plakátokra. A falvak, városok utcáin kézben himbálódzó színes papírszatyrok feliratai odakapnák a figyelmet és a K-BÍRSÁG és + HAVI 20.000.- Ft jelentésének értelmezése napok alatt átrobogna az országon. Sokaknak még talán tetszene is a feliratok mögött rejlő titokzatosság, az biztos, hogy így többen lesznek rá kíváncsiak mintha plakátról leplezetlenül kiabálna ránk a szöveg.

A megismertető kampányba - mint az előző fejezetben is szó volt róla - sokan bekapcsolódnának. Civilek, civil szervezetek és csoportok, baráti társaságok, ismert emberek, művészek éreznék saját ügyüknek, közös ügynek a megismertető kampányban való közreműködést, mint a kormányváltáshoz vezető közös cselekvésben való részvételt. Mindenki egyként gondolná, hogy ez A MI ÜGYÜNK, KÖZÖS ÜGYÜNK. Sokan segítenék a megismertető kampány anyagi támogatásának gyűjtését is szervezéssel vagy alapítványi illetve más erre létrehozott számlaszámra történő gyűjtéssel.

A megismertető kampányban mindenkinek szerepe lehet, mindenki számít. A média jelentős szerepet vállalhatna a megismertető kampányban, de egyéni kezdeményezések is sokat segíthetnének a kormányváltó megoldást részletesen ismertető weboldalakkal, facebook oldalakkal. A megismertető kampányban külön utat, nagyon hatásos kommunikációs ösvényt jelentene a kommentelés. A megismertető kampány fontos része lenne az információ barátok, ismerősök körében történő megosztása, terjesztése. A helyzet az, hogy a plakátolást betilthatja a hatalom, de a beszélgetést, a telefonálást, az emailezést, facebookozást nem.

A megismertető kampány létrehozna egy olyan közösséget, ami szervezetten képes a közös ügyért kiállni. És ez a közösség és kialakult kapcsolati rendszer vélhetően a kormányváltás után is fennmaradna. Kampányoló közösségből valószínűen átalakulna politizáló közösséggé. A megismertető kampány aktív résztvevői közül pedig számosan átsodródnának a politikába és feladatokat is vállalnának, például a kormányzat országos és helyi szintjein.

A kormányváltó megoldás megismertető kampánya jelentős forrást is igényelne, ami csak támogatásból teremthető elő. Támogatás kell a szórólapok elkészítéséhez, a mozgó plakátként funkcionáló papírszatyrok legyártásához. A közösségi támogatás néha nagyon jól működik, közösségi támogatásból készültek már plakátok, komoly és kevésbé komoly üzenetekkel. Remélhető, hogy a kormányváltás ügye, a kormányváltó megoldás megismertetése is finanszírozható lesz közösségi támogatásból. Ehhez a kisebb 1-2 ezer forintos összegek is sokat segíthetnek.

A megismertető kampányt támogatók támogatásukat a Magyar Civil Mozgalom weboldala, a Magyar Civil Portál alján található számlaszámra utalhatják.

 

Ez a számlaszám: 10700024-49737509-55000000

Barion Payment Zrt.

Közlemény: 042 560 050

Az utaláskor a közlemény rovatba feltétlenül be kell írni a fenti 9 számot, különben a támogatás nem jut el a számlára.

A támogatások gyűjtésébe bekapcsolódhatnak civil szervezetek, alapítványok és pártok is a Magyar Civil Mozgalommal kötött megállapodás alapján. Ebben az esetben ők szervezik, ők kampányolnak a támogatás mellett és a támogatás az ő számlájukra érkezik. A megállapodás szerinti részt átutalják, amiből fedezhetők a központi kampány, pl. a színes nagyméretű papírszatyros mozgó plakátok legyártatása, a náluk maradó részből pedig a helyi kampány kiadásait finanszírozzák.

A megismertető kampány anyagait a Magyar Civil Mozgalom think tankje - választási agytrösztje - tervezi, készíti, a megismertető kampány koordinálását, szervezését pedig a Magyar Civil Választási mozgalom végzi.

süti beállítások módosítása